Aktivnosti u školskim projektima
Teen CAP – predavanje za djelatnike
U sklopu Školskog preventivnog programa održano je predavanje za djelatnike na temu Teen CAP.
Završena je provedba preventivnog programa Alati za moderno doba
Od 26. studenoga 2024. godine do 20. ožujka 2025. godine s učenicima 7. razreda proveden je program prevencije ponašajnih ovisnosti i rizičnih ponašanja u virtualnom okruženju „Alati za moderno doba“.
U našoj se školi ove školske godine provodi preventivni program Alati za moderno. Riječ je o preventivnom programu koji su razvili stručnjaci Edukacijsko rehabilitacijskog fakulteta u Zagrebu, a usmjeren je na preventivne aktivnosti korištenja digitalnih alata....
AKTIVNOST |
CILJ |
NAMJENA AKTIVNOSTI |
NOSITELJI AKTIVNOSTI |
ENGLISH SPEAKING COUNTRIES |
Upoznati pojedine zemlje engleskog govornog područja, njihove znamenitosti, povijest i kulturu. |
Potaknuti učenike na samostalno istraživanje zemalja engleskog govornog područja i primjenjivanje stečenog znanja u svom prezentacijskom izlaganju na engleskom jeziku. |
Učiteljica Martina Debeljak i učenici. |
PROROCI |
Prepoznati poziv, poslanje i ulogu starozavjetnih proroka. Navesti prijedloge konkretnih primjera proročkog djelovanja u svom okruženju. |
Potaknuti učenike na samostalno istraživanje i upoznavanje biblijskog proročkog teksta, te pronalaziti poveznice i primjere povezanosti s današnjim vremenom. |
Vjeroučiteljica Marina Komljenović i učenici 7. razreda. |
DIGITALNA KNJIGA |
Upoznati Bjelovarsko – križevačku biskupiju (nastanak, granice). Susresti se s bjelovarsko – križevačkim biskupom Vjekoslavom Huzjakom – intervju povodom 15. godišnjice osnutka Bjelovarsko – križevačke biskupije. |
Potaknuti učenike na istraživački rad, istraživanje o biskupiji u kojoj žive te upoznavanje s biskupom. Razvoj digitalnih sposobnosti učenika prilikom kreiranja digitalne knjige. |
Vjeroučiteljica Marina Komljenović, učenici predmetne nastave – Vjeronaučne grupe |
KAPLJICA NADE ZA DJECU UGANDE |
Razvijati humanost te potaknuti suosjećanje prema drugoj djeci. Usađivanje vrijednosti darivanja. |
Potaknuti učenike na promišljanje o djeci slabijeg imovinskog statusa te usaditi vrijednosti darivanja. |
Učiteljica Barbara Marković- |
ODRŽIVOST ŠKOLE ZA RADOSTI NOVE |
Upoznati učenike s konceptom održivog razvoja, osvijestiti ih o višenamjenskoj uporabi naizgled neupotrebljivih predmeta nakon njihovog korištenja te istaknuti važnost prenamjene predmeta. |
Potaknuti učenike na promišljanje o odbačenim materijalima ili predmetima. Utjecati na razmišljanja i promišljanja učenika o prenamjeni i iskoristivosti odbačenih predmeta te traženju njihove nove svrhe. |
Učiteljice Barbara Marković i Maja Bušić. |
“ CALM YOUR MIND AND YOU’LL BE FINE“ – MINDFULNESS ZA TINEJDŽERE |
Povećanje sposobnosti fokusiranja i pažnje na sadašnje iskustvo te postizanje boljeg obrazovnog postignuća. |
Kroz niz vježbi i aktivnosti postići smanjenje emocionalnog i fizičkog stresa, povećati opuštenosti, pojačati svjesnost, koncentraciju, fokusiranost i produktivnost, razvijati empatiju za sebe i druge, kultivirati pozitivna mentalna i emocionalna stanja, razumijevati emocije sebe i drugih, nositi se s anksioznošću i stresom. (2. godina provedbe projekta). |
Pedagoginja Anamarija Tuškan, učenici od 5. do 8. razreda. |
MAKING PANCAKES |
Poticati i razvijati prezentacijske sposobnosti na engleskom jeziku. |
Potaknuti učenike na upoznavanje količinskih mjera na engleskom jeziku te osnaživanje u prezentiranju kulinarskih sposobnosti. |
Učiteljica Martina Debeljak i učenici 7. razreda. |
MY YEARBOOK |
Osnaživanje učenika prilikom prezentiranja osobnih doživljaja svog školovanja i poticanje govora na engleskom jeziku. |
Potaknuti učenika na izražavanje osobnih iskustava i mišljenja na engleskom jeziku. |
Učiteljica Martina Debeljak i učenici 8. razreda. |
STEM u zajednici |
Razvijati zanimanje za informatiku i robotiku te ostale predmete iz STEAM područja. Osvijestiti važnost informatičke pismenosti, ovladavanje IKT-om u današnjem vremenu i društvu. |
Približavanje tehnologije i inženjerstva, automatike i robotike učenicima osnovnoškolskog uzrasta. |
Croatian Makers Liga, IRIM ( Institut za razvoj i inovativnost mladih), učiteljica Nikolina Jevrić i učenici Robotike. |
RAZREDNI SPOMENAR |
Orijentirati se na važnost lijepih /sretnih trenutaka u životu te ih bilježiti kao uspomenu i način očuvanja nekih običaja, načina života u “njihovo vrijeme”. |
Potaknuti učenika na izražavanje osobnih iskustava i zamjećivanje pozitivnih stvari u životu. |
Učiteljica Lidija Kristijan Kralj i učenici 1., 2., 3. i 4. razreda PRO Jakopovac. |
ŠKOLSKA SHEMA |
Poboljšanje prehrambenih navika djece školske dobi. |
Povećanje unosa svježeg voća i povrća te mlijeka i mliječnih proizvoda te smanjenja unosa hrane s visokim sadržajem masti, šećera i soli u svakodnevnoj prehrani učenika. Podizanje razine znanja o važnosti zdrave prehrane i nutritivnim vrijednostima svježeg voća i povrća te mlijeka i mliječnih proizvoda i Edukacije učenika u cilju smanjenja otpada od hrane. |
APPRRR, BBŽ, škola. |
ŠKOLSKI MEDNI DAN |
Podizanje svijesti djece, od rane dobi, o potrebi konzumacije lokalnih poljoprivrednih proizvoda. |
Ukazati na ulogu i značaj pčelarstva u cjelokupnoj poljoprivrednoj proizvodnji, posebno zbog održavanja ekološke ravnoteže i biološke raznolikosti. |
Ministarstvo poljoprivrede, BBŽ, Udruga pčelara, škola. |
UZ POTPORU SVE JE MOGUĆE |
Povećanje socijalne uključenosti i integracije učenika s teškoćama u razvoju u osnovnoškolskim i srednjoškolskim odgojno-obrazovnim ustanovama. |
Pružiti potporu uključivanju učenika s teškoćama u razvoju u osnovnoškolske i srednjoškolske odgojno-obrazovne ustanove kako bi se osigurali uvjeti za poboljšanje njihovih obrazovnih postignuća, uspješniju socijalizaciju i emocionalno funkcioniranje. |
Ministarstvo rada i mirovinskog sustava, BBŽ, škola. |
ENGLISH SPEAKING COUNTRIES |
Upoznati pojedine zemlje engleskog govornog područja, njihove znamenitosti, povijest i kulturu. |
Potaknuti učenike na samostalno istraživanje zemalja engleskog govornog područja i primjenjivanje stečenog znanja u svom prezentacijskom izlaganju na engleskom jeziku. |
Učiteljica Matea Cipriš i učenici 5.a i 5.b razreda. |
PREVENCIJOM DO SIGURNOSTI I MENTALNOG ZDRAVLJA |
Senzibiliziranje učenika i ostalih sudionika odgojno-obrazovnog procesa te lokalne zajednice na prisutnost i, često, nedovoljnu prepoznatljivost nasilja i zlostavljanja nad djecom i među djecom te poučavanje prevencijskim vještinama u slučajevima pojave nasilja i zlostavljanja, s naglaskom na seksualno nasilje i to sve češće prisutno putem interneta i društvenih mreža (cyberbullying). |
Usvojiti znanja i vještine za prepoznavanje, reagiranje i preveniranje nasilja. Razvijanje vršnjačke pomoći (3. godina provedbe projekta). |
Pedagoginja Anamarija Tuškan, učitelji Goran Jerković i Nikolina Jevrić, učenici. |
ŠTO ĆU BITI KAD’ ODRASTEM |
Olakšati učenicima proces odlučivanja u odabiru budućeg zanimanja. |
Kroz predavanja, radionice te predstavljanje zanimanja od strane stručnjaka, omogućiti učenicima 8. razreda uvid u razna zanimanja, pravovremeno i točno informiranje te donošenje odluka u skladu sa svojim željama i sposobnostima. |
Pedagoginja Anamarija Tuškan, vanjski stručnjaci, HZZ, srednje škole, učenici 8. razreda. |
Kids TE(a)CH radionice 3
|
Cilj projekta je poticanje učenika od 5. do 8. razreda za izvannastavno stjecanje i razvoj tehničkih znanja i vještina, motorike, kreativnosti, inovativnosti, timskog rada te razvoj poduzetništva. Na Kids TE(a)CH radionicama učenici će usvajati navike planskog rada, zaštite na radu i održavanja radnog mjesta te unaprijediti STEM područja u školi. Dugoročno će utjecati na profesionalno usmjeravanje učenika prema strukovnim i tehničkim školama. |
Osposobljavanje učenika za pravilno rukovanje ručnim i strojnim alatima za obradu drveta. Usmjeravanje ka izboru hobija ili zanimanja. Aktivan odnos prema radnim zadatcima. Razvijanje timskog rada, komunikacijskih sposobnosti, sigurnosti i samopouzdanja u javnom nastupu i ophođenju, socijalnih vještina. |
Goran Jerković – učitelj tehničke kulture i voditelj Kluba mladih tehničara Mirko Pereš. Ivana Ružman Faletar (Ravnateljica škole), Anamarija Tuškan (pedagoginja škole). Ostali učitelji uključeni u projekt: Nikolina Jevrić (učiteljica informatike) |
SIGURNI, ODGOVORNI I SPRETNI U PROMETU |
Razvijanje prometne kulture učenika i osposobljavanje djece za sigurno vožnju biciklom. Kroz izvannastavnu aktivnost „Sigurno u prometu“ učenici stječu neprocjenjiva znanja i iskustva iz prometa koja će im koristi kako bi sigurnije sudjelovali u prometu kao pješak i biciklist. |
Povećanje prometne kulture i povećanje svijesti za odgovornije sudjelovanje učenika u prometu. Upoznavanje učenike s prometnim pravilima i propisima. Stjecanje praktičnih vještina vožnje biciklom. Osposobljavanje učenika za sigurno kretanje u cestovnom prometu kao pješaka i vozača bicikla. Polaznici izvannastavne aktivnosti „Sigurno u prometu“ također sudjeluju i u natjecanju ”Sigurno u prometu”. Kroz Program osposobljavanja za upravljanje biciklom učenici 5. razreda stječu dodatne kompetencija koje pridonose njihovom sigurnijem sudjelovanju u prometu, ali i mogućnost polaganja biciklističkoga ispita i dobivanje potvrde o osposobljenosti za upravljanje biciklom. |
Goran Jerković – učitelj tehničke kulture i voditelj Kluba mladih tehničara Mirko Pereš. Ivana Ružman Faletar (Ravnateljica škole), Anamarija Tuškan (pedagoginja škole), Marko Kovač (Domar škole). Ostali učitelji uključeni u projekt: Nikolina Jevrić (Učiteljica informatike), Tomislav Pavić (Učitelj TZK). |
SKUPLJAJMO ZAJEDNO STARE BATERIJE |
Poticanje svijesti učenika, njihovih roditelja i mještana o očuvanju prirode i potrebi zbrinjavanja starih baterija. Poticanje ekološkog djelovanja u školi i domu. Razvijanje poduzetničkog duha. |
Aktivnost (projekt) je namijenjena edukaciji učenika od 1.-8. razreda, njihovih roditelja i lokalne zajednice o važnosti odvajanja opasnog od ostalog otpada iz kućanstva te razumijevanju čovjekove uloge u iskorištavanju, mijenjanju i zaštiti prirode. |
Učenici od 1. do 8. razreda; učiteljica Kemije Mirela Došen; učiteljica Biologije Ivana Šoštarko; Tvrtka FRIŠ d.o.o. iz Križevaca. |
MISIJA “ZELENA BOCA” |
Osvješćivanje važnosti recikliranja, skupljanje plastičnih boca |
Ekološka osviještenost učenika, štednja i financijska pismenost učenika |
Učiteljica S. Mikulić i učenici od 5.-8.razreda, razrednici, djelatnici škole |
VEČER MATEMATIKE |
Poticanje izgradnje pozitivnog stava učenika prema matematici. |
Popularizacija matematike. Poticanje za nastavak matematičkog obrazovanja. |
Učiteljice matematike Sanja Mikulić i Martina Šarić, učenici 8. razreda. |
LIKOVNA KOLONIJA |
Proširiti vidike likovne umjetnosti. Upoznati učenike s naivnim slikarstvom, Hlebinskom školom. |
Upoznati učenike s tehnikom slikanja na staklu – obrnutom tehnikom slikanja planova i prostora. |
Učiteljica likovne kulture i daroviti učenici predmetne nastave. |
“ŠARENI TRIJEM” |
Upoznavanje učenika s umjetnosti starih Rimljana na području Hrvatske. |
Usvojiti važnost brige o zdravlju. LJEPOTA I ZDRAVLJE – SANITAS ET PULCHRITUDO. |
Učiteljica likovne kulture , učenici 6. razreda i Arheološki muzej Istre. |
DIGITALNI DETOX |
Smanjenje upotrebe digitalnih uređaja i aplikacija te povećanje produktivnosti i koncentracije. |
Stjecanje i razvijanje interesa za nedigitalne medije i aktivnosti koje nisu vezane uz ekrane te za kvalitetno provođenje slobodnog vremena. Upoznavanje s drugačijim načinima provođenja slobodnog vremena – neobične izvanškolske aktivnosti. |
Pedagoginja Anamarija Tuškan, knjižničarka Ivanka Novoselac, učitelj tehničke kulture Goran Jerković, učenici od 4. do 7. razreda, roditelji, vanjski suradnici. |
ŠUMA U ŠKOLI, ŠKOLA U ŠUMI |
Približiti šumarstvo učenicima te ih naučiti kako postupati s jednim od najvećih bogatstava koje posjeduje Republika Hrvatska – šumama |
Naglašavanje važnosti očuvanja kvalitete okoliša ( šuma) i stvaranje ekološki educirane i savjesne djece. Upoznavanje šumskih biljaka i životinja. Upoznavanje s važnosti očuvanja šuma od požara. Spoznati da šuma može biti likovno i literarno nadahnuće. |
Hrvatske šume -UŠP Bjelovar, HGSS Bjelovar, učenici i učitelji, ravnateljica |
ABECEDA PREVENCIJE |
Osigurati svim učenicima usvajanje osnovnih znanja i vještina potrebnih za uspješno svakodnevno funkcioniranje i razvoj pozitivnog mentalnog zdravlja. |
Kroz radionice i predavanja učenicima i roditeljima omogućiti prepoznavanje i savladavanje vještina samopoštovanja, pozitivne slike o sebi, poticati razvoj suradničkih socijalnih vještina te vještina nenasilnog rješavanja sukoba. |
MZOM, AZOO, škola, ravnateljica, pedagoginja, razrednici, učenici i roditelji. |
ALATI ZA DIGITALNO DOBA |
Zaštita djece i mladih od rizičnih ponašanja na Internetu. |
Razvoj socio-emocionalnih vještina koje će djeci omogućiti kvalitetno funkcioniranje u svakodnevnom životu, prepoznavanje opasnosti digitalnih medija i ekrana općenito te upućivanje u kvalitetnije načine provođenja slobodnog vremena. |
Edukacijsko rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, stručne suradnice pedagoginja Anamarija Tuškan i knjižničarka Ivanka Novoselac, učenici 7. razreda, roditelji. |