ŠKOLSKI PROJEKTI U ŠKOLSKOJ GODINI 2024./2025.
AKTIVNOST |
CILJ |
NAMJENA AKTIVNOSTI |
NOSITELJI AKTIVNOSTI |
ENGLISH SPEAKING COUNTRIES |
Upoznati pojedine zemlje engleskog govornog područja, njihove znamenitosti, povijest i kulturu. |
Potaknuti učenike na samostalno istraživanje zemalja engleskog govornog područja i primjenjivanje stečenog znanja u svom prezentacijskom izlaganju na engleskom jeziku. |
Učiteljica Martina Debeljak i učenici. |
PROROCI |
Prepoznati poziv, poslanje i ulogu starozavjetnih proroka. Navesti prijedloge konkretnih primjera proročkog djelovanja u svom okruženju. |
Potaknuti učenike na samostalno istraživanje i upoznavanje biblijskog proročkog teksta, te pronalaziti poveznice i primjere povezanosti s današnjim vremenom. |
Vjeroučiteljica Marina Komljenović i učenici 7. razreda. |
DIGITALNA KNJIGA |
Upoznati Bjelovarsko – križevačku biskupiju (nastanak, granice). Susresti se s bjelovarsko – križevačkim biskupom Vjekoslavom Huzjakom – intervju povodom 15. godišnjice osnutka Bjelovarsko – križevačke biskupije. |
Potaknuti učenike na istraživački rad, istraživanje o biskupiji u kojoj žive te upoznavanje s biskupom. Razvoj digitalnih sposobnosti učenika prilikom kreiranja digitalne knjige. |
Vjeroučiteljica Marina Komljenović, učenici predmetne nastave – Vjeronaučne grupe |
KAPLJICA NADE ZA DJECU UGANDE |
Razvijati humanost te potaknuti suosjećanje prema drugoj djeci. Usađivanje vrijednosti darivanja. |
Potaknuti učenike na promišljanje o djeci slabijeg imovinskog statusa te usaditi vrijednosti darivanja. |
Učiteljica Barbara Marković- |
ODRŽIVOST ŠKOLE ZA RADOSTI NOVE |
Upoznati učenike s konceptom održivog razvoja, osvijestiti ih o višenamjenskoj uporabi naizgled neupotrebljivih predmeta nakon njihovog korištenja te istaknuti važnost prenamjene predmeta. |
Potaknuti učenike na promišljanje o odbačenim materijalima ili predmetima. Utjecati na razmišljanja i promišljanja učenika o prenamjeni i iskoristivosti odbačenih predmeta te traženju njihove nove svrhe. |
Učiteljice Barbara Marković i Maja Bušić. |
“ CALM YOUR MIND AND YOU’LL BE FINE“ – MINDFULNESS ZA TINEJDŽERE |
Povećanje sposobnosti fokusiranja i pažnje na sadašnje iskustvo te postizanje boljeg obrazovnog postignuća. |
Kroz niz vježbi i aktivnosti postići smanjenje emocionalnog i fizičkog stresa, povećati opuštenosti, pojačati svjesnost, koncentraciju, fokusiranost i produktivnost, razvijati empatiju za sebe i druge, kultivirati pozitivna mentalna i emocionalna stanja, razumijevati emocije sebe i drugih, nositi se s anksioznošću i stresom. (2. godina provedbe projekta). |
Pedagoginja Anamarija Tuškan, učenici od 5. do 8. razreda. |
MAKING PANCAKES |
Poticati i razvijati prezentacijske sposobnosti na engleskom jeziku. |
Potaknuti učenike na upoznavanje količinskih mjera na engleskom jeziku te osnaživanje u prezentiranju kulinarskih sposobnosti. |
Učiteljica Martina Debeljak i učenici 7. razreda. |
MY YEARBOOK |
Osnaživanje učenika prilikom prezentiranja osobnih doživljaja svog školovanja i poticanje govora na engleskom jeziku. |
Potaknuti učenika na izražavanje osobnih iskustava i mišljenja na engleskom jeziku. |
Učiteljica Martina Debeljak i učenici 8. razreda. |
STEM u zajednici |
Razvijati zanimanje za informatiku i robotiku te ostale predmete iz STEAM područja. Osvijestiti važnost informatičke pismenosti, ovladavanje IKT-om u današnjem vremenu i društvu. |
Približavanje tehnologije i inženjerstva, automatike i robotike učenicima osnovnoškolskog uzrasta. |
Croatian Makers Liga, IRIM ( Institut za razvoj i inovativnost mladih), učiteljica Nikolina Jevrić i učenici Robotike. |
RAZREDNI SPOMENAR |
Orijentirati se na važnost lijepih /sretnih trenutaka u životu te ih bilježiti kao uspomenu i način očuvanja nekih običaja, načina života u “njihovo vrijeme”. |
Potaknuti učenika na izražavanje osobnih iskustava i zamjećivanje pozitivnih stvari u životu. |
Učiteljica Lidija Kristijan Kralj i učenici 1., 2., 3. i 4. razreda PRO Jakopovac. |
ŠKOLSKA SHEMA |
Poboljšanje prehrambenih navika djece školske dobi. |
Povećanje unosa svježeg voća i povrća te mlijeka i mliječnih proizvoda te smanjenja unosa hrane s visokim sadržajem masti, šećera i soli u svakodnevnoj prehrani učenika. Podizanje razine znanja o važnosti zdrave prehrane i nutritivnim vrijednostima svježeg voća i povrća te mlijeka i mliječnih proizvoda i Edukacije učenika u cilju smanjenja otpada od hrane. |
APPRRR, BBŽ, škola. |
ŠKOLSKI MEDNI DAN |
Podizanje svijesti djece, od rane dobi, o potrebi konzumacije lokalnih poljoprivrednih proizvoda. |
Ukazati na ulogu i značaj pčelarstva u cjelokupnoj poljoprivrednoj proizvodnji, posebno zbog održavanja ekološke ravnoteže i biološke raznolikosti. |
Ministarstvo poljoprivrede, BBŽ, Udruga pčelara, škola. |
UZ POTPORU SVE JE MOGUĆE |
Povećanje socijalne uključenosti i integracije učenika s teškoćama u razvoju u osnovnoškolskim i srednjoškolskim odgojno-obrazovnim ustanovama. |
Pružiti potporu uključivanju učenika s teškoćama u razvoju u osnovnoškolske i srednjoškolske odgojno-obrazovne ustanove kako bi se osigurali uvjeti za poboljšanje njihovih obrazovnih postignuća, uspješniju socijalizaciju i emocionalno funkcioniranje. |
Ministarstvo rada i mirovinskog sustava, BBŽ, škola. |
ENGLISH SPEAKING COUNTRIES |
Upoznati pojedine zemlje engleskog govornog područja, njihove znamenitosti, povijest i kulturu. |
Potaknuti učenike na samostalno istraživanje zemalja engleskog govornog područja i primjenjivanje stečenog znanja u svom prezentacijskom izlaganju na engleskom jeziku. |
Učiteljica Matea Cipriš i učenici 5.a i 5.b razreda. |
PREVENCIJOM DO SIGURNOSTI I MENTALNOG ZDRAVLJA |
Senzibiliziranje učenika i ostalih sudionika odgojno-obrazovnog procesa te lokalne zajednice na prisutnost i, često, nedovoljnu prepoznatljivost nasilja i zlostavljanja nad djecom i među djecom te poučavanje prevencijskim vještinama u slučajevima pojave nasilja i zlostavljanja, s naglaskom na seksualno nasilje i to sve češće prisutno putem interneta i društvenih mreža (cyberbullying). |
Usvojiti znanja i vještine za prepoznavanje, reagiranje i preveniranje nasilja. Razvijanje vršnjačke pomoći (3. godina provedbe projekta). |
Pedagoginja Anamarija Tuškan, učitelji Goran Jerković i Nikolina Jevrić, učenici. |
ŠTO ĆU BITI KAD’ ODRASTEM |
Olakšati učenicima proces odlučivanja u odabiru budućeg zanimanja. |
Kroz predavanja, radionice te predstavljanje zanimanja od strane stručnjaka, omogućiti učenicima 8. razreda uvid u razna zanimanja, pravovremeno i točno informiranje te donošenje odluka u skladu sa svojim željama i sposobnostima. |
Pedagoginja Anamarija Tuškan, vanjski stručnjaci, HZZ, srednje škole, učenici 8. razreda. |
Kids TE(a)CH radionice 3
|
Cilj projekta je poticanje učenika od 5. do 8. razreda za izvannastavno stjecanje i razvoj tehničkih znanja i vještina, motorike, kreativnosti, inovativnosti, timskog rada te razvoj poduzetništva. Na Kids TE(a)CH radionicama učenici će usvajati navike planskog rada, zaštite na radu i održavanja radnog mjesta te unaprijediti STEM područja u školi. Dugoročno će utjecati na profesionalno usmjeravanje učenika prema strukovnim i tehničkim školama. |
Osposobljavanje učenika za pravilno rukovanje ručnim i strojnim alatima za obradu drveta. Usmjeravanje ka izboru hobija ili zanimanja. Aktivan odnos prema radnim zadatcima. Razvijanje timskog rada, komunikacijskih sposobnosti, sigurnosti i samopouzdanja u javnom nastupu i ophođenju, socijalnih vještina. |
Goran Jerković – učitelj tehničke kulture i voditelj Kluba mladih tehničara Mirko Pereš. Ivana Ružman Faletar (Ravnateljica škole), Anamarija Tuškan (pedagoginja škole). Ostali učitelji uključeni u projekt: Nikolina Jevrić (učiteljica informatike) |
SIGURNI, ODGOVORNI I SPRETNI U PROMETU |
Razvijanje prometne kulture učenika i osposobljavanje djece za sigurno vožnju biciklom. Kroz izvannastavnu aktivnost „Sigurno u prometu“ učenici stječu neprocjenjiva znanja i iskustva iz prometa koja će im koristi kako bi sigurnije sudjelovali u prometu kao pješak i biciklist. |
Povećanje prometne kulture i povećanje svijesti za odgovornije sudjelovanje učenika u prometu. Upoznavanje učenike s prometnim pravilima i propisima. Stjecanje praktičnih vještina vožnje biciklom. Osposobljavanje učenika za sigurno kretanje u cestovnom prometu kao pješaka i vozača bicikla. Polaznici izvannastavne aktivnosti „Sigurno u prometu“ također sudjeluju i u natjecanju ”Sigurno u prometu”. Kroz Program osposobljavanja za upravljanje biciklom učenici 5. razreda stječu dodatne kompetencija koje pridonose njihovom sigurnijem sudjelovanju u prometu, ali i mogućnost polaganja biciklističkoga ispita i dobivanje potvrde o osposobljenosti za upravljanje biciklom. |
Goran Jerković – učitelj tehničke kulture i voditelj Kluba mladih tehničara Mirko Pereš. Ivana Ružman Faletar (Ravnateljica škole), Anamarija Tuškan (pedagoginja škole), Marko Kovač (Domar škole). Ostali učitelji uključeni u projekt: Nikolina Jevrić (Učiteljica informatike), Tomislav Pavić (Učitelj TZK). |
SKUPLJAJMO ZAJEDNO STARE BATERIJE |
Poticanje svijesti učenika, njihovih roditelja i mještana o očuvanju prirode i potrebi zbrinjavanja starih baterija. Poticanje ekološkog djelovanja u školi i domu. Razvijanje poduzetničkog duha. |
Aktivnost (projekt) je namijenjena edukaciji učenika od 1.-8. razreda, njihovih roditelja i lokalne zajednice o važnosti odvajanja opasnog od ostalog otpada iz kućanstva te razumijevanju čovjekove uloge u iskorištavanju, mijenjanju i zaštiti prirode. |
Učenici od 1. do 8. razreda; učiteljica Kemije Mirela Došen; učiteljica Biologije Ivana Šoštarko; Tvrtka FRIŠ d.o.o. iz Križevaca. |
MISIJA “ZELENA BOCA” |
Osvješćivanje važnosti recikliranja, skupljanje plastičnih boca |
Ekološka osviještenost učenika, štednja i financijska pismenost učenika |
Učiteljica S. Mikulić i učenici od 5.-8.razreda, razrednici, djelatnici škole |
VEČER MATEMATIKE |
Poticanje izgradnje pozitivnog stava učenika prema matematici. |
Popularizacija matematike. Poticanje za nastavak matematičkog obrazovanja. |
Učiteljice matematike Sanja Mikulić i Martina Šarić, učenici 8. razreda. |
LIKOVNA KOLONIJA |
Proširiti vidike likovne umjetnosti. Upoznati učenike s naivnim slikarstvom, Hlebinskom školom. |
Upoznati učenike s tehnikom slikanja na staklu – obrnutom tehnikom slikanja planova i prostora. |
Učiteljica likovne kulture i daroviti učenici predmetne nastave. |
“ŠARENI TRIJEM” |
Upoznavanje učenika s umjetnosti starih Rimljana na području Hrvatske. |
Usvojiti važnost brige o zdravlju. LJEPOTA I ZDRAVLJE – SANITAS ET PULCHRITUDO. |
Učiteljica likovne kulture , učenici 6. razreda i Arheološki muzej Istre. |
DIGITALNI DETOX |
Smanjenje upotrebe digitalnih uređaja i aplikacija te povećanje produktivnosti i koncentracije. |
Stjecanje i razvijanje interesa za nedigitalne medije i aktivnosti koje nisu vezane uz ekrane te za kvalitetno provođenje slobodnog vremena. Upoznavanje s drugačijim načinima provođenja slobodnog vremena – neobične izvanškolske aktivnosti. |
Pedagoginja Anamarija Tuškan, knjižničarka Ivanka Novoselac, učitelj tehničke kulture Goran Jerković, učenici od 4. do 7. razreda, roditelji, vanjski suradnici. |
ŠUMA U ŠKOLI, ŠKOLA U ŠUMI |
Približiti šumarstvo učenicima te ih naučiti kako postupati s jednim od najvećih bogatstava koje posjeduje Republika Hrvatska – šumama |
Naglašavanje važnosti očuvanja kvalitete okoliša ( šuma) i stvaranje ekološki educirane i savjesne djece. Upoznavanje šumskih biljaka i životinja. Upoznavanje s važnosti očuvanja šuma od požara. Spoznati da šuma može biti likovno i literarno nadahnuće. |
Hrvatske šume -UŠP Bjelovar, HGSS Bjelovar, učenici i učitelji, ravnateljica |
ABECEDA PREVENCIJE |
Osigurati svim učenicima usvajanje osnovnih znanja i vještina potrebnih za uspješno svakodnevno funkcioniranje i razvoj pozitivnog mentalnog zdravlja. |
Kroz radionice i predavanja učenicima i roditeljima omogućiti prepoznavanje i savladavanje vještina samopoštovanja, pozitivne slike o sebi, poticati razvoj suradničkih socijalnih vještina te vještina nenasilnog rješavanja sukoba. |
MZOM, AZOO, škola, ravnateljica, pedagoginja, razrednici, učenici i roditelji. |
ALATI ZA DIGITALNO DOBA |
Zaštita djece i mladih od rizičnih ponašanja na Internetu. |
Razvoj socio-emocionalnih vještina koje će djeci omogućiti kvalitetno funkcioniranje u svakodnevnom životu, prepoznavanje opasnosti digitalnih medija i ekrana općenito te upućivanje u kvalitetnije načine provođenja slobodnog vremena. |
Edukacijsko rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, stručne suradnice pedagoginja Anamarija Tuškan i knjižničarka Ivanka Novoselac, učenici 7. razreda, roditelji. |