Cilj nastave informatike je osposobiti učenike za sigurno, odgovorno i kreativno korištenje digitalnih tehnologija u rješavanju problema i svakodnevnom životu.
Kroz praktične zadatke i projekte razvijaju se digitalne kompetencije, logičko razmišljanje i vještine programiranja.
Nastava potiče inovativnost, timski rad i kritički pristup informacijama, pripremajući učenike za digitalno društvo i tržište rada.
Nikolina Jevrić
diplomirani učitelj razredne nastave s pojačanim programom iz nastavnog predmeta informatika
U školi predaje informatiku i izvannastavne aktivnosti iz informatike.
Goran Jerković
profesor fizike i politehnike. Učitelj savjetnik.
- U školi predaje: Tehničku kulturu, fiziku, informatiku.
- Voditelj kluba mladih tehničara.
- Vodi izvannastavne sekcije: Promet, Modelari
Godišnji planovi
Kriteriji vrednovanja
Odgojno-obrazovni ishodi po domenama
Odgojno-obrazovni ishodi po domenama 5. razred | |
Domena | Ishod |
Informacije i digitalna tehnologija |
Nakon pete godine učenja predmeta Informatika u domeni Informacije i digitalna tehnologija učenik:
|
Računalno razmišljanje i programiranje |
Nakon pete godine učenja predmeta Informatika u domeni Računalno razmišljanje i programiranje učenik:
|
Digitalna pismenost i komunikacija |
Nakon pete godine učenja predmeta Informatika u domeni Digitalna pismenost i komunikacija učenik:
|
e-Društvo |
Nakon pete godine učenja predmeta Informatika u domeni e-Društvo učenik:
|
Odgojno-obrazovni ishodi po domenama 6. razred | |
Domena | Ishod |
Informacije i digitalna tehnologija | Nakon šeste godine učenja predmeta Informatika u domeni Informacije i digitalna tehnologija učenik: A. 6. 1. planira i stvara vlastite hijerarhijske organizacije te analizira organizaciju na računalnim i mrežnim mjestima A. 6. 2. opisuje načine povezivanja uređaja u mrežu, analizira prednosti i nedostatke mrežnoga povezivanja te odabire i primjenjuje postupke za zaštitu na mreži. |
Računalno razmišljanje i programiranje |
Nakon šeste godine učenja predmeta Informatika u domeni Računalno razmišljanje i programiranje učenik: |
Digitalna pismenost i komunikacija | Nakon šeste godine učenja predmeta Informatika u domeni Digitalna pismenost i komunikacija učenik: C. 6. 1. izrađuje, objavljuje te predstavlja digitalne sadržaje s pomoću nekoga online i/ili offline programa pri čemu poštuje uvjete korištenja programom te postavke privatnosti C. 6. 2. koristi se online pohranom podataka i primjerenim programima kao potporom u učenju i istraživanju te suradnji C. 6. 3. surađuje s drugim učenicima u stvaranju online sadržaja. |
e-Društvo | Nakon šeste godine učenja predmeta Informatika u domeni e-Društvo učenik: D. 6. 1. objašnjava ulogu i važnost digitalnih tragova, stvara svoje pozitivne digitalne tragove D. 6. 2. prepoznaje vrste elektroničkoga nasilja, analizira ih i odabire preventivne načine djelovanja za različite slučajeve elektroničkoga nasilja D. 6. 3. pronalazi mrežne zajednice učenja koje su od osobnog interesa i pridružuje im se (online kolegij, grupe i sl.). |
Odgojno-obrazovni ishodi po domenama 7. razred | |
Domena | Ishod |
Informacije i digitalna tehnologija | Nakon sedme godine učenja predmeta Informatika u domeni Informacije i digitalna tehnologija učenik: A. 7. 1. prepoznaje i opisuje ulogu glavnih komponenti računalnih mreža, istražuje kako obilježja strojne opreme utječu na mrežne aktivnosti, koristi se zajedničkim dijeljenjem resursa na mreži A. 7. 2. primjenjuje strategije za prepoznavanje i rješavanje rutinskih hardverskih/softverskih problema do kojih može doći tijekom uporabe računalne tehnologije. A. 7. 3. prikuplja i unosi podatke kojima se analizira neki problem s pomoću odgovarajućega programa, otkriva odnos među podatcima koristeći se različitim alatima programa te mogućnostima prikazivanja podataka A. 7. 4. opisuje, uspoređuje i koristi se različitim formatima zapisivanja grafičkih i zvučnih podataka te video podataka na računalu. |
Računalno razmišljanje i programiranje | Nakon sedme godine učenja predmeta Informatika u domeni Računalno razmišljanje i programiranje učenik: B. 7. 1. razvija algoritme za rješavanje različitih problema koristeći se nekim programskim jezikom pri čemu se koristi prikladnim strukturama i tipovima podataka B. 7. 2. primjenjuje algoritam (sekvencijalnog) pretraživanja pri rješavanju problema B. 7. 3. dizajnira i izrađuje modularne programe koji sadrže potprograme u programskom jeziku B. 7. 4. koristi se simulacijom pri rješavanju nekoga, ne nužno računalnoga, problema. |
Digitalna pismenost i komunikacija | Nakon sedme godine učenja predmeta Informatika u domeni Digitalna pismenost i komunikacija učenik: C. 7. 1. koristi i upoznaje se s različitim platformama i programima, koje prema potrebi pronalazi i instalira C. 7. 2. priprema, izrađuje te objavljuje vlastite mrežne stranice u skladu s dobrom praksom u području intelektualnoga vlasništva, kritički prosuđuje dobra i loša obilježja pojedinih mrežnih sadržaja |
e-Društvo | Nakon sedme godine učenja predmeta Informatika u domeni e-Društvo učenik: D. 7. 1. štiti svoj elektronički identitet i primjenjuje pravila za povećanje sigurnosti korisničkih računa D. 7. 2. demonstrira i argumentirano opisuje primjere dobrih strana dijeljenja informacija na internetu i njihova brzog širenja te primjenjuje pravila odgovornoga ponašanja D. 7. 3. analizira proces suradnje među članovima virtualnih zajednica te njezin utjecaj na sve članove grupe, provjerava i proučava mogućnosti i načine otvaranja virtualne zajednice D. 7. 4. prepoznaje i proučava interdisciplinarne poslove koji su poboljšani razvojem informatike i informacijske i komunikacijske tehnologije |
Odgojno-obrazovni ishodi po domenama 8. razred | |
Domena | Ishod |
Informacije i digitalna tehnologija | Nakon osme godine učenja predmeta Informatika u domeni Informacije i digitalna tehnologija učenik: A.8.1 kritički procjenjuje točnost, učestalost, relevantnost i pouzdanost informacija i njihovih izvora (znati izvući najbolje iz bogate ponude informacijskih i obrazovnih portala, enciklopedija, knjižnica i obrazovnih računalnih programa) A.8.2 opisuje i planira organizaciju baze podataka, koristi se nekim programom za upravljanje bazama podataka za lakše pretraživanje i sortiranje podataka A.8.3 opisuje građu računalnih uređaja, objašnjava načine prijenosa podataka u računalu te analizira i vrednuje neka obilježja računala koja značajno utječu na kvalitetu rada samoga računala |
Računalno razmišljanje i programiranje |
Nakon osme godine učenja predmeta Informatika u domeni Računalno razmišljanje i programiranje učenik: B.8.1 identificira neki problem iz stvarnoga svijeta, stvara program za njegovo rješavanje, dokumentira rad programa i predstavlja djelovanje programa drugima B.8.2 prepoznaje i opisuje algoritam sortiranja, primjenjuje jedan algoritam sortiranja za rješavanje zadanoga problema u programskom jeziku B.8.3 prepoznaje i opisuje mogućnost primjene rekurzivnih postupaka pri rješavanju odabranih problema te istražuje daljnje mogućnosti primjene rekurzije. |
Digitalna pismenost i komunikacija | Nakon osme godine učenja predmeta Informatika u domeni Digitalna pismenost i komunikacija učenik: C.8.1 pronalazi, opisuje te uspoređuje različite servise za objavljivanje mrežnoga sadržaja, opisuje postupak objavljivanja mrežnoga sadržaja C.8.2 samostalno pronalazi informacije i programe, odabire prikladne izvore informacija te uređuje, stvara i objavljuje/dijeli digitalne sadržaje C.8.3 dizajnira, razvija, objavljuje i predstavlja radove s pomoću sredstava informacijske i komunikacijske tehnologije primjenjujući suradničke aktivnosti. |
e-Društvo |
Nakon osme godine učenja predmeta Informatika u domeni e-Društvo učenik: D.8.1 učinkovito se koristi dostupnim e-uslugama u području odgoja i obrazovanja |
Programiranje
Run Marko
Igra programiranja
micro:bit
Razigraj svoju maštu programiranjem
Scratch
Programski jezik