Cilj nastave informatike je osposobiti učenike za sigurno, odgovorno i kreativno korištenje digitalnih tehnologija u rješavanju problema i svakodnevnom životu.

Kroz praktične zadatke i projekte razvijaju se digitalne kompetencije, logičko razmišljanje i vještine programiranja.

Nastava potiče inovativnost, timski rad i kritički pristup informacijama, pripremajući učenike za digitalno društvo i tržište rada.

Nikolina Jevrić

Nikolina Jevrić

diplomirani učitelj razredne nastave s pojačanim programom iz nastavnog predmeta informatika

U školi predaje informatiku i izvannastavne aktivnosti iz informatike.

Goran Jerković

Goran Jerković

profesor fizike i politehnike. Učitelj savjetnik.

  • U školi predaje: Tehničku kulturu, fiziku, informatiku.
  • Voditelj kluba mladih tehničara.
  • Vodi izvannastavne sekcije: Promet, Modelari

Godišnji planovi

p
p
p
p

Kriteriji vrednovanja

Odgojno-obrazovni ishodi po domenama

 

Odgojno-obrazovni ishodi po domenama 5. razred
Domena Ishod
Informacije i digitalna tehnologija

Nakon pete godine učenja predmeta Informatika u domeni Informacije i digitalna tehnologija učenik: 

  1. 5. 1  pronalazi i vrednuje informacije
  2. 5. 2 istražuje glavne komponente uobičajenih digitalnih sustava, određuje osnovne funkcije i veze s drugima, istražuje kako se takvi sustavi mogu povezivati mrežom i kako razmjenjivati podatke
  3. 5. 3 analizira način na koji računalo pohranjuje sve vrste podataka.
Računalno razmišljanje i programiranje

Nakon pete godine učenja predmeta Informatika u domeni Računalno razmišljanje i programiranje učenik: 

  1. 5. 1 koristi se programskim alatom za stvaranje programa u kojemu se koristi ulaznim i izlaznim vrijednostima te ponavljanjem
  2. 5. 2 stvara algoritam za rješavanje jednostavnoga zadatka, provjerava ispravnost algoritma, otkriva i popravlja pogreške.
Digitalna pismenost i komunikacija

Nakon pete godine učenja predmeta Informatika u domeni Digitalna pismenost i komunikacija učenik: 

  1. 5. 1 prilagođava korisničko sučelje operacijskoga sustava svojim potrebama, samostalno otkriva i pokazuje dodatne mogućnosti operacijskoga sustava 
  2. 5. 2 koristi se mogućnostima sustava za pohranjivanje i organizaciju datoteka
  3. 5. 3 osmišljava plan izrade digitalnog rada, izrađuje ga, pohranjuje u mapu digitalnih radova (e-portfolio) i vrednuje ga
  4. 5. 4 upotrebljava multimedijske programe za ostvarivanje složenijih ideja u komunikacijskome ili suradničkome okruženju.
e-Društvo

Nakon pete godine učenja predmeta Informatika u domeni e-Društvo učenik: 

  1. 5. 1 analizira etička pitanja koja proizlaze iz korištenja računalnom tehnologijom
  2. 5. 2 argumentira i procjenjuje važnost zbrinjavanja elektroničkoga otpada te objašnjava postupke njegova zbrinjavanja.

 

Odgojno-obrazovni ishodi po domenama 6. razred
Domena Ishod
Informacije i digitalna tehnologija  Nakon šeste godine učenja predmeta Informatika u domeni Informacije i digitalna tehnologija učenik: 
A. 6. 1. planira i stvara vlastite hijerarhijske organizacije te analizira organizaciju na računalnim i mrežnim mjestima  
A. 6. 2. opisuje načine povezivanja uređaja u mrežu, analizira prednosti i nedostatke mrežnoga povezivanja te odabire i primjenjuje postupke za zaštitu na mreži.  
Računalno razmišljanje i programiranje

Nakon šeste godine učenja predmeta Informatika u domeni Računalno razmišljanje i programiranje učenik:  
B. 6. 1. stvara, prati i preuređuje programe koji sadrže strukture grananja i uvjetnoga ponavljanja te predviđa ponašanje jednostavnih algoritama koji mogu biti prikazani dijagramom, riječima govornoga jezika ili programskim jezikom  
B. 6. 2. razmatra i rješava složeniji problem rastavljajući ga na niz podproblema.

Digitalna pismenost i komunikacija Nakon šeste godine učenja predmeta Informatika u domeni Digitalna pismenost i komunikacija učenik:  
C. 6. 1. izrađuje, objavljuje te predstavlja digitalne sadržaje s pomoću nekoga online i/ili offline programa pri čemu poštuje uvjete korištenja programom te postavke privatnosti  
C. 6. 2. koristi se online pohranom podataka i primjerenim programima kao potporom u učenju i istraživanju te suradnji  
C. 6. 3. surađuje s drugim učenicima u stvaranju online sadržaja. 
e-Društvo Nakon šeste godine učenja predmeta Informatika u domeni e-Društvo učenik:  
D. 6. 1. objašnjava ulogu i važnost digitalnih tragova, stvara svoje pozitivne digitalne tragove  
D. 6. 2. prepoznaje vrste elektroničkoga nasilja, analizira ih i odabire preventivne načine djelovanja za različite slučajeve elektroničkoga nasilja  
D. 6. 3. pronalazi mrežne zajednice učenja koje su od osobnog interesa i pridružuje im se (online kolegij, grupe i sl.). 

 

Odgojno-obrazovni ishodi po domenama 7. razred
Domena Ishod
Informacije i digitalna tehnologija  Nakon sedme godine učenja predmeta Informatika u domeni Informacije i digitalna tehnologija učenik:  
A. 7. 1. prepoznaje i opisuje ulogu glavnih komponenti računalnih mreža, istražuje kako obilježja strojne opreme utječu na mrežne aktivnosti, koristi se zajedničkim dijeljenjem resursa na mreži  
A. 7. 2. primjenjuje strategije za prepoznavanje i rješavanje rutinskih hardverskih/softverskih problema do kojih može doći tijekom uporabe računalne tehnologije.  
A. 7. 3. prikuplja i unosi podatke kojima se analizira neki problem s pomoću odgovarajućega programa, otkriva odnos među podatcima koristeći se različitim alatima programa te mogućnostima prikazivanja podataka  
A. 7. 4. opisuje, uspoređuje i koristi se različitim formatima zapisivanja grafičkih i zvučnih podataka te video podataka na računalu.  
Računalno razmišljanje i programiranje Nakon sedme godine učenja predmeta Informatika u domeni Računalno razmišljanje i programiranje učenik:  
B. 7. 1. razvija algoritme za rješavanje različitih problema koristeći se nekim programskim jezikom pri čemu se koristi prikladnim strukturama i tipovima podataka  
B. 7. 2. primjenjuje algoritam (sekvencijalnog) pretraživanja pri rješavanju problema  
B. 7. 3. dizajnira i izrađuje modularne programe koji sadrže potprograme u programskom jeziku  
B. 7. 4. koristi se simulacijom pri rješavanju nekoga, ne nužno računalnoga, problema.  
Digitalna pismenost i komunikacija Nakon sedme godine učenja predmeta Informatika u domeni Digitalna pismenost i komunikacija učenik:  
C. 7. 1. koristi i upoznaje se s različitim platformama i programima, koje prema potrebi pronalazi i instalira  
C. 7. 2. priprema, izrađuje te objavljuje vlastite mrežne stranice u skladu s dobrom praksom u području intelektualnoga vlasništva, kritički prosuđuje dobra i loša obilježja pojedinih mrežnih sadržaja 
e-Društvo Nakon sedme godine učenja predmeta Informatika u domeni e-Društvo učenik:  
D. 7. 1. štiti svoj elektronički identitet i primjenjuje pravila za povećanje sigurnosti korisničkih računa  
D. 7. 2. demonstrira i argumentirano opisuje primjere dobrih strana dijeljenja informacija na internetu i njihova brzog širenja te primjenjuje pravila odgovornoga ponašanja  
D. 7. 3. analizira proces suradnje među članovima virtualnih zajednica te njezin utjecaj na sve članove grupe, provjerava i proučava mogućnosti i načine otvaranja virtualne zajednice  
D. 7. 4. prepoznaje i proučava interdisciplinarne poslove koji su poboljšani razvojem informatike i informacijske i komunikacijske tehnologije

 

Odgojno-obrazovni ishodi po domenama 8. razred
Domena Ishod
Informacije i digitalna tehnologija  Nakon osme godine učenja predmeta Informatika u domeni Informacije i digitalna tehnologija učenik: 
A.8.1 kritički procjenjuje točnost, učestalost, relevantnost i pouzdanost informacija i njihovih izvora (znati izvući najbolje iz bogate ponude informacijskih i obrazovnih portala, enciklopedija, knjižnica i obrazovnih računalnih programa) 
A.8.2 opisuje i planira organizaciju baze podataka, koristi se nekim programom za upravljanje bazama podataka za lakše pretraživanje i sortiranje podataka 
A.8.3 opisuje građu računalnih uređaja, objašnjava načine prijenosa podataka u računalu te analizira i vrednuje neka obilježja računala koja značajno utječu na kvalitetu rada samoga računala 
Računalno razmišljanje i programiranje

Nakon osme godine učenja predmeta Informatika u domeni Računalno razmišljanje i programiranje učenik: 

B.8.1 identificira neki problem iz stvarnoga svijeta, stvara program za njegovo rješavanje, dokumentira rad programa i predstavlja djelovanje programa drugima 

B.8.2 prepoznaje i opisuje algoritam sortiranja, primjenjuje jedan algoritam sortiranja za rješavanje zadanoga problema u programskom jeziku 

B.8.3 prepoznaje i opisuje mogućnost primjene rekurzivnih postupaka pri rješavanju odabranih problema te istražuje daljnje mogućnosti primjene rekurzije.

Digitalna pismenost i komunikacija Nakon osme godine učenja predmeta Informatika u domeni Digitalna pismenost i komunikacija učenik: 
C.8.1 pronalazi, opisuje te uspoređuje različite servise za objavljivanje mrežnoga sadržaja, opisuje postupak objavljivanja mrežnoga sadržaja 
C.8.2 samostalno pronalazi informacije i programe, odabire prikladne izvore informacija te uređuje, stvara i objavljuje/dijeli digitalne sadržaje 
C.8.3 dizajnira, razvija, objavljuje i predstavlja radove s pomoću sredstava informacijske i komunikacijske tehnologije primjenjujući suradničke aktivnosti. 
e-Društvo

Nakon osme godine učenja predmeta Informatika u domeni e-Društvo učenik: 

D.8.1 učinkovito se koristi dostupnim e-uslugama u području odgoja i obrazovanja 
D.8.2 aktivno sudjeluje u sprečavanju elektroničkoga nasilja i govora mržnje. 

Programiranje

Run Marko

Igra programiranja

micro:bit

Razigraj svoju maštu programiranjem

Scratch
Programski jezik

Skip to content